mandag, mars 31, 2008

Malaki 4,1-6

1. se, dagen kommer,
den brenner som en ovn.
alle frekke og ugudelige
skal da være som halm,
og dangen som kommer,
skal brenne dem opp,
sier Herre, Allhærs Gud,
så verken rot eller gren
bilr igjen.

2. Men for dere
som frykter mitt navn,
skal rettgerds sol renne
med legedom under sine vinger.
dere skal gå ut og springe
som kalver
når de slipper av fjøset.

3. Da skal dere tråkke
de ugudelige ned,
de skal være som støv
under sålene deres
den dagen jeg gjør mitt verk,
ser herren Allhærs Gud

Formaning og løfte

4. kom hu loven til Moses,
min tjener,
den jeg gav han på Horeb
for hele Israel,
bade forskriter
og domsregler.

5. Se, jeg sender profeten Elia
til dere
før Herrens dag kommer,
den store og skremmende.

6. Han skal vende fedrenes hjerte
til barna
og barnas hjerter til fedrene,
så jeg ikke skal komme
og slå landet med bann

Ingen kommentarer: